BUSINESS CARD

KURSUS ASAS PENGURUSAN DAN RAWATAN TERNAKAN KAMBING AKAN KEMBALI!!!

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Pelaburan minimum yang bakal anda keluarkan untuk memulakan ternakan kambing sekurangnya RM10k. Ada antara bakal penternak yang mengeluh kerana yuran yang kami kenakan terlalu mahal. Tapi fikirkanlah semula dengan jumlah pelaburan yang bakal anda laburkan dengan yuran untuk menyertai kursus ini...tidak sampai atau kurang dari 4%. Jadi fikirkanlah ilmu yang bakal diperolehi dalam kursus kami ini nanti...lakukan langkah yang bijak...jangan salahgunakan modal anda...kami akan berkongsi pengalaman dalam ternakan ini....telefon segera untuk pengesahan tempat.
TARIKH : AKAN DIBERITAHU KELAK

TEMPAT KURSUS:

1) AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

2) KANDANG DE KEBUN SDN BHD, PULAU MERANTI, PUCHONG, SELANGOR.

TEMPAT TINGGAL:
AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

MAKAN/MINUM: DISEDIAKAN SEPANJANG KURSUS

MASA : 8.30 AM SEHINGGA 11.00 MALAM.

PENYERTAAN : TERBUKA KEPADA YANG BERMINAT. SIJIL DISEDIAKAN. SIJIL DARI JABATAN KERAJAAN.

YURAN : RM450

PESERTA : 20 ORANG SAHAJA

HUBUNGI : EN KHAIRUDIN (016-220 2425), PN SARAH (016-322 0466), EN TALIB (019-276 6102) EN. AMIN (016-2201549)

SILA TELEFON KAMI DENGAN SEGERA UNTUK BORANG PENYERTAAN DAN PENGESAHAN TEMPAT. SIJIL PENYERTAAN DISEDIAKAN!!!!

PLEASE LEAVE YOUR FEEDBACK/COMMENT HERE

Name:
Email Address:
Phone No
Your Message

AMINAGROTECH FARM 013-222 9976
Nak dapatkan $10 free? Hanya daftar sahaja. Tak perlu keluarkan wang. Tak salah kalau mencuba benda percuma ni. Jangan tunggu lagi! Lawat pasifincome

HUBUNGI KAMI SEGERA UNTUK SEBARANG PERTANYAAN MENGENAI TERNAKAN..TALIAN HAYAT 24 JAM!!

Tuesday, September 18, 2007

Kalau Harga AYam Terus Naik...Pilihan Di Tangan Pengguna

Rakyat Malaysia makin banyak makan ikan

SUNGAI PETANI 29 Jun – Kajian Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani menunjukkan setiap rakyat Malaysia memakan kira-kira 55 kilogram ikan setahun.
Timbalan Menterinya, Datuk Seri Mohd. Shariff Omar berkata, jumlah tersebut didapati meningkat berbanding hanya 30 kilogram bagi setiap orang kira-kira 10 tahun lalu.
Menurut beliau, peningkatan secara mendadak tersebut didorong oleh faktor perolehan bekalan ikan yang tinggi di pasaran.

“Peningkatan ini telah menjadikan industri perikanan atau akuakultur berkembang dengan pesat dan mampu menjana pendapatan tinggi kepada negara,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melepaskan benih ikan tilapia baka gift di kolam ikan milik syarikat Karya Samudera Sdn. Bhd., di Kampung Bukit Haji Omar, Merbok dekat sini, hari ini.

Menurut Mohd. Shariff, permintaan yang tinggi terhadap bekalan ikan juga mendorong kerajaan memajukan industri akuakultur secara besar-besaran dengan mewujudkan Zon Industri Akuakultur (ZIA). Beliau berkata, permintaan bagi sumber akuakultur itu meningkat 21.5 peratus atau 662,000 tan pada tahun lalu berbanding 400,000 tan pada tahun 2005.
Dalam pada itu, Mohd. Shariff mencadangkan agar pengusaha sektor akuakultur termasuk ikan air tawar berusaha menambah nilai terhadap keluaran mereka pada masa akan datang.
Katanya, antara bidang yang boleh diterokai pengusaha sektor terbabit ialah ikan salai dan pembuatan fillet.

Sementara itu, Pengarah Urusan Karya Samudera Sdn. Bhd., Dr. Jalil Ahmad memberitahu, pihaknya memulakan industri ternakan ikan air tawar di kawasan Merbok dengan bermodalkan RM120,000 sejak pertengahan tahun lalu.
“Sehingga kini, ia telah menjana pendapatan yang agak lumayan. Sebagai contoh, harga borong ikan talipia adalah sebanyak RM3.80 sekilogram,” katanya.

(Sumber: Utusan Malaysia 19/9/2007)

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online