BUSINESS CARD

KURSUS ASAS PENGURUSAN DAN RAWATAN TERNAKAN KAMBING AKAN KEMBALI!!!

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Pelaburan minimum yang bakal anda keluarkan untuk memulakan ternakan kambing sekurangnya RM10k. Ada antara bakal penternak yang mengeluh kerana yuran yang kami kenakan terlalu mahal. Tapi fikirkanlah semula dengan jumlah pelaburan yang bakal anda laburkan dengan yuran untuk menyertai kursus ini...tidak sampai atau kurang dari 4%. Jadi fikirkanlah ilmu yang bakal diperolehi dalam kursus kami ini nanti...lakukan langkah yang bijak...jangan salahgunakan modal anda...kami akan berkongsi pengalaman dalam ternakan ini....telefon segera untuk pengesahan tempat.
TARIKH : AKAN DIBERITAHU KELAK

TEMPAT KURSUS:

1) AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

2) KANDANG DE KEBUN SDN BHD, PULAU MERANTI, PUCHONG, SELANGOR.

TEMPAT TINGGAL:
AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

MAKAN/MINUM: DISEDIAKAN SEPANJANG KURSUS

MASA : 8.30 AM SEHINGGA 11.00 MALAM.

PENYERTAAN : TERBUKA KEPADA YANG BERMINAT. SIJIL DISEDIAKAN. SIJIL DARI JABATAN KERAJAAN.

YURAN : RM450

PESERTA : 20 ORANG SAHAJA

HUBUNGI : EN KHAIRUDIN (016-220 2425), PN SARAH (016-322 0466), EN TALIB (019-276 6102) EN. AMIN (016-2201549)

SILA TELEFON KAMI DENGAN SEGERA UNTUK BORANG PENYERTAAN DAN PENGESAHAN TEMPAT. SIJIL PENYERTAAN DISEDIAKAN!!!!

PLEASE LEAVE YOUR FEEDBACK/COMMENT HERE

Name:
Email Address:
Phone No
Your Message

AMINAGROTECH FARM 013-222 9976
Nak dapatkan $10 free? Hanya daftar sahaja. Tak perlu keluarkan wang. Tak salah kalau mencuba benda percuma ni. Jangan tunggu lagi! Lawat pasifincome

HUBUNGI KAMI SEGERA UNTUK SEBARANG PERTANYAAN MENGENAI TERNAKAN..TALIAN HAYAT 24 JAM!!

Sunday, September 9, 2007

Tanam Rumput Napier

Tanam rumput sebelum kambing masuk kandang

Dalam seminggu lebih je dak naik...

Yang ni saya tanam dengan ayah....

Camnila bentuk dia kalu dah besar...macam tebu pun ade...

Rumput kambing? Rumput napier la….saya rasa rumput ni yang paling bagus untuk kambing. Senang tumbuh, memerlukan masa yang singkat untuk tumbuh, tapi pastikan jangan lupa siram dengan air….takut mati kering plak….Dalam proses membuat kandang dan pagar, secara perlahan-lahan saya dan dibantu oleh bapa saya menanam rumput napier….bukan apa…kalau ada rumput, kambing ni nanti dah kurang makan pellet, kesimpulannya, kos pun kurang…hehehehe…..benih? Mmmm…..saya dapat di UPM, tapi kalau perasanla…rumpur napier ni banyak tumbuh di tepi sungai…..usahala sikit…pasti berjaya…..

Lagi satu saya nak kongsi, ada sorang pakcik di Banting, bela kambing kacukan boer ni…dia bagi makan daun ubi kayu aje fulltime…..dah lima tahun dia kata….setakat ni xde apa2 masalah…[kalau nak tau petua dia…email saya di (aminagrotech@yahoo.com)] cuma masalahnya dia tak larat nak jaga sebab kambing ni cepat membiak…tu pasal la saya tengok kandang dia ada dalam 20 ekor je….lima tahun ade 20 ekor je…..rupanya, dah banyak dia jual….lagi satu….pakcik ni tak pernah pergi kursus atau latihan pasal kambing ni…ye la…orang kampung, apalagi nak guna internet ni kan? Macam mana dengan kita? Tepuk dada tanya selera…..

Sekarang ni rumput yang saya tanam dah tumbuh panjang…dan saya cuba bahagikan kepada 3 bahagian di mana tiap satu bahagian akan diambil untuk beri kambing makan selama 2 minggu sekali….so untuk sampai ke bahagian ke bahagian lain…ada masa satu bulan untuk rumput tu hidup semula. Ok…itu aje….so…apa fikir lagi….tanam rumput dulu sebelum buat kandang…nanti kandang siap, kambing masuk….rumput dah ade…..

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online