BUSINESS CARD

KURSUS ASAS PENGURUSAN DAN RAWATAN TERNAKAN KAMBING AKAN KEMBALI!!!

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Pelaburan minimum yang bakal anda keluarkan untuk memulakan ternakan kambing sekurangnya RM10k. Ada antara bakal penternak yang mengeluh kerana yuran yang kami kenakan terlalu mahal. Tapi fikirkanlah semula dengan jumlah pelaburan yang bakal anda laburkan dengan yuran untuk menyertai kursus ini...tidak sampai atau kurang dari 4%. Jadi fikirkanlah ilmu yang bakal diperolehi dalam kursus kami ini nanti...lakukan langkah yang bijak...jangan salahgunakan modal anda...kami akan berkongsi pengalaman dalam ternakan ini....telefon segera untuk pengesahan tempat.
TARIKH : AKAN DIBERITAHU KELAK

TEMPAT KURSUS:

1) AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

2) KANDANG DE KEBUN SDN BHD, PULAU MERANTI, PUCHONG, SELANGOR.

TEMPAT TINGGAL:
AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

MAKAN/MINUM: DISEDIAKAN SEPANJANG KURSUS

MASA : 8.30 AM SEHINGGA 11.00 MALAM.

PENYERTAAN : TERBUKA KEPADA YANG BERMINAT. SIJIL DISEDIAKAN. SIJIL DARI JABATAN KERAJAAN.

YURAN : RM450

PESERTA : 20 ORANG SAHAJA

HUBUNGI : EN KHAIRUDIN (016-220 2425), PN SARAH (016-322 0466), EN TALIB (019-276 6102) EN. AMIN (016-2201549)

SILA TELEFON KAMI DENGAN SEGERA UNTUK BORANG PENYERTAAN DAN PENGESAHAN TEMPAT. SIJIL PENYERTAAN DISEDIAKAN!!!!

PLEASE LEAVE YOUR FEEDBACK/COMMENT HERE

Name:
Email Address:
Phone No
Your Message

AMINAGROTECH FARM 013-222 9976
Nak dapatkan $10 free? Hanya daftar sahaja. Tak perlu keluarkan wang. Tak salah kalau mencuba benda percuma ni. Jangan tunggu lagi! Lawat pasifincome

HUBUNGI KAMI SEGERA UNTUK SEBARANG PERTANYAAN MENGENAI TERNAKAN..TALIAN HAYAT 24 JAM!!

Monday, October 29, 2007

LIVESTOCK ASIA 2007 23 TO 25/10/2007 (KLCC)



Ini dia pameran yang disertai oleh ramai penternak dari seluruh ASIA...promosi dia kurang..tu pasal tak ramai yang datang...tak banyak ternakan kambing dan lembu...sedangkan itu yang lebih diminati terutamanya kambing....tak banyak pembekal pellet yang participate...takut nak berdebat ngan penternak ke...atau tengah sibuk kira duit hasil kenaikan harga pellet yang mendadak....expo macam autoshow pun ade gak sebab amoi dia pakai baju dah macam takyah pakai...pakai seluar pun dah macam takyah pakai lagi elok.....hehehe...itulah first impression aku bila kat expo ni....dan seperti dijangka...booth Jabatan Perkhidmatan Haiwan menjadi booth tumpuan kerana projek koridor utara tu...malas nak provoke...sendiri paham la....

Booth penternak yang menjual khinzir kurang...mungkin bangsa lagi satu tu dah sedar keburukan makan daging khinzir...bagusla....penternak ayam banyak...promote machine telur la...sistem pemakanan la....telur di gradekan...camne diaorang boleh grade telur tu ek??Ada standard telur ke nak tentukan grade A,B, C, D....ntahla...itu semua kuasa kat tangan penternak...dia punya pasal la nak jual ikut suka hati dia....mungkin ayam dah semakin mahal....

Pellet kambing??? Mmmm...macam biasala...harga melampau...harga membunuh....harga cekik darah...itu aje yang mampu saya cakap...hehehe...allo bos...itu harga pellet kasi murah-murah sudahla...apa macam penternak kecil macam saya mau terus hidup??? hehehehe...sampai kan ade yang jual harga rm30-rm40...tapi kuantiti dikurangkan kepada 40 kg per bag....mampus!!

Okla...malas saya nak cakap banyak...sepanjang perjalanan balik dari KL Sentral ke Salak Tinggi...dalam ERL tu saya termenung...termenung sebab semua harga barang semakin mahal...tapi gaji kita macam tu juga...tak macam zaman dulu...gaji rm1000 atau rm2000 dikira mewah...inikah pengorbanan yang perlu kita hadapi bila negara mahu mencapai tahap MAJU?? Sepatutnya gaji tu seiring dengan kenaikan harga barang...baru rakyat tak terasa....nak harap BERSAMAMU?? TV3 datang baru la terhegeh-hegeh nak tayang muka dalam TV....kalau aku malu!!! Sebelum ni tak meninjau rakyat keliling ke??? Eh ape aku merepek ni.....maaf kalu ade yang terasa...kat dunia memangla boleh lepas...kat kubur esok??? Okla...layan gambar masa kat Expo LIVESTOCKASIA 2007 bersama wartawan anda....Kelam Singh Waliappan....

1 comments:

ZULUBRAVOROMEO said...

salam bang, mana gambar kat expo tu. kempunan nk tgk la..wassalam

 

blogger templates | Make Money Online