BUSINESS CARD

KURSUS ASAS PENGURUSAN DAN RAWATAN TERNAKAN KAMBING AKAN KEMBALI!!!

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Pelaburan minimum yang bakal anda keluarkan untuk memulakan ternakan kambing sekurangnya RM10k. Ada antara bakal penternak yang mengeluh kerana yuran yang kami kenakan terlalu mahal. Tapi fikirkanlah semula dengan jumlah pelaburan yang bakal anda laburkan dengan yuran untuk menyertai kursus ini...tidak sampai atau kurang dari 4%. Jadi fikirkanlah ilmu yang bakal diperolehi dalam kursus kami ini nanti...lakukan langkah yang bijak...jangan salahgunakan modal anda...kami akan berkongsi pengalaman dalam ternakan ini....telefon segera untuk pengesahan tempat.
TARIKH : AKAN DIBERITAHU KELAK

TEMPAT KURSUS:

1) AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

2) KANDANG DE KEBUN SDN BHD, PULAU MERANTI, PUCHONG, SELANGOR.

TEMPAT TINGGAL:
AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

MAKAN/MINUM: DISEDIAKAN SEPANJANG KURSUS

MASA : 8.30 AM SEHINGGA 11.00 MALAM.

PENYERTAAN : TERBUKA KEPADA YANG BERMINAT. SIJIL DISEDIAKAN. SIJIL DARI JABATAN KERAJAAN.

YURAN : RM450

PESERTA : 20 ORANG SAHAJA

HUBUNGI : EN KHAIRUDIN (016-220 2425), PN SARAH (016-322 0466), EN TALIB (019-276 6102) EN. AMIN (016-2201549)

SILA TELEFON KAMI DENGAN SEGERA UNTUK BORANG PENYERTAAN DAN PENGESAHAN TEMPAT. SIJIL PENYERTAAN DISEDIAKAN!!!!

PLEASE LEAVE YOUR FEEDBACK/COMMENT HERE

Name:
Email Address:
Phone No
Your Message

AMINAGROTECH FARM 013-222 9976
Nak dapatkan $10 free? Hanya daftar sahaja. Tak perlu keluarkan wang. Tak salah kalau mencuba benda percuma ni. Jangan tunggu lagi! Lawat pasifincome

HUBUNGI KAMI SEGERA UNTUK SEBARANG PERTANYAAN MENGENAI TERNAKAN..TALIAN HAYAT 24 JAM!!

Monday, November 12, 2007

SERI ISKANDAR: Penduduk di sekitar Hutan Simpan Parit kesal dengan projek ternakan kambing Boer berhampiran penempatan mereka yang sudah menampakkan kesan negatif kepada alam sekitar. Kerja tanah dengan menebang balak dan menarah bukit di kawasan seluas 161 hektar itu mula menyebabkan dua anak sungai yang melalui kampung mereka keruh dan berkeladak.

Penduduk yang biasa memancing di Sungai Senin dan Sungai Seluang merungut kerana umpan mereka kini lambat disambar ikan. Penduduk Kampung Durian Kudung, Ipar Azhar Ngah Abdul Rahman, 30, berkata dia memancing hampir setiap hari di Sungai Senin sejak hampir 15 tahun lalu. Katanya, sejak hutan simpan itu ditebang, air sungai yang melalui kampung berkenaan mula berkeladak terutama selepas hujan.

Beliau berkata, beberapa kawasan di Sungai Senin sudah mula cetek dan mengubah habitat asal hidupan air tawar. "Perubahan kedalaman dan air berkeladak menyebabkan anak ikan mati," katanya ketika ditemui di sini, baru-baru ini. Hutan Simpan Parit yang mula diwarta sejak 1956 dengan keluasan lebih 4,000 hektar di Perak Tengah, kini tinggal kira-kira 1,000 hektar. Ini berikutan kawasan berkenaan ditukar status bagi projek pertanian dan pembangunan sejak pertengahan 1980-an bermula dengan tanaman kelapa sawit, diikuti pembinaan kampus cawangan Universiti Sains Malaysia (kemudian diambil-alih Universiti Teknologi Petronas), Universiti Teknologi Mara (UiTM).

Husin Yeop Mohamad, 35, dari Taman Maju dekat sini, mendakwa ladang berkenaan yang bakal menempatkan lebih 1,000 ekor kambing Boer akan menyebabkan pencemaran bau yang teruk kepada penduduk sekitar. Selain pelajar universiti awam, katanya, kawasan berdekatan ladang ternakan kambing itu juga menempatkan Kolej Profesional Mara, Institut Kemahiran Belia Seri Iskandar, Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Iskandar, Sekolah Kebangsaan Seri Iskandar, Sekolah Teknik Seri Iskandar dan Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Sultan Azlan Shah. Beliau berkata, ada lebih daripada 10,000 pelajar dan penduduk tinggal atau bekerja di sekitar kawasan berkenaan. "Ladang ini tidak sampai satu kilometer dari asrama dan bilik kelas universiti serta sekolah menengah atau rendah. "Kita tidak mahu masalah pencemaran bau dan najis haiwan seperti yang berlaku di Melaka berulang di Parit," katanya.

Yusof Mat, 53, yang berasal dari Petempatan Felcra Nasarudin, kira-kira satu kilometer dari tapak ternakan kambing berkenaan, berkata jika pihak berkuasa tidak memantau kawasan itu, penduduk tempatan tidak mendapat sebarang faedah daripada projek berkenaan. Katanya, penduduk kampung berhampiran seperti Kampung Selat, Kampung Durian Kudung dan Petempatan Felcra Nasarudin bimbang pelbagai masalah akan timbul kemudian hari akibat pembangunan yang tidak dirancang dengan baik. Beliau berkata, pihaknya juga bimbang jika syarikat yang mengendalikan ladang berkenaan mengambil pekerja asing yang terlalu ramai hingga menimbulkan masalah sosial . "Kita tidak mahu penduduk sekitar kawasan ini hanya menerima kesan negatif seperti pencemaran sungai atau bau najis yang busuk," katanya.
(Sumber dari Berita Harian)

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online