BUSINESS CARD

KURSUS ASAS PENGURUSAN DAN RAWATAN TERNAKAN KAMBING AKAN KEMBALI!!!

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Pelaburan minimum yang bakal anda keluarkan untuk memulakan ternakan kambing sekurangnya RM10k. Ada antara bakal penternak yang mengeluh kerana yuran yang kami kenakan terlalu mahal. Tapi fikirkanlah semula dengan jumlah pelaburan yang bakal anda laburkan dengan yuran untuk menyertai kursus ini...tidak sampai atau kurang dari 4%. Jadi fikirkanlah ilmu yang bakal diperolehi dalam kursus kami ini nanti...lakukan langkah yang bijak...jangan salahgunakan modal anda...kami akan berkongsi pengalaman dalam ternakan ini....telefon segera untuk pengesahan tempat.
TARIKH : AKAN DIBERITAHU KELAK

TEMPAT KURSUS:

1) AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

2) KANDANG DE KEBUN SDN BHD, PULAU MERANTI, PUCHONG, SELANGOR.

TEMPAT TINGGAL:
AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

MAKAN/MINUM: DISEDIAKAN SEPANJANG KURSUS

MASA : 8.30 AM SEHINGGA 11.00 MALAM.

PENYERTAAN : TERBUKA KEPADA YANG BERMINAT. SIJIL DISEDIAKAN. SIJIL DARI JABATAN KERAJAAN.

YURAN : RM450

PESERTA : 20 ORANG SAHAJA

HUBUNGI : EN KHAIRUDIN (016-220 2425), PN SARAH (016-322 0466), EN TALIB (019-276 6102) EN. AMIN (016-2201549)

SILA TELEFON KAMI DENGAN SEGERA UNTUK BORANG PENYERTAAN DAN PENGESAHAN TEMPAT. SIJIL PENYERTAAN DISEDIAKAN!!!!

PLEASE LEAVE YOUR FEEDBACK/COMMENT HERE

Name:
Email Address:
Phone No
Your Message

AMINAGROTECH FARM 013-222 9976
Nak dapatkan $10 free? Hanya daftar sahaja. Tak perlu keluarkan wang. Tak salah kalau mencuba benda percuma ni. Jangan tunggu lagi! Lawat pasifincome

HUBUNGI KAMI SEGERA UNTUK SEBARANG PERTANYAAN MENGENAI TERNAKAN..TALIAN HAYAT 24 JAM!!

Thursday, January 10, 2008

Salam Maal Hijrah 1429

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Salam Maal Hijrah 1429...tak banyak plak sms tahun baru yang saya terima kali ni....masa tahun baru 2008 aritu...banyak...sampai tak larat nak balas dah...biasala orang kita kan mana kisah sangat pasal bulan dalam Islam nih...okla..takpe...tolak tepi dulu cerita pasal tu..

Penat pun tak hilang lagi ni...semalam baru balik dari Kuala Kangsar...pergi ladang Syamille Agro Farm..ladang ternakan berkonsepkan peranginan...siap ada chalet untuk pengunjung yang nak bermalam...hebat! Hehehe...itulah bila jutawan menceburi bidang ternakan ni yang biasanya kita tengok orang biasa macam saya ni...kekadang nak maintain kandang yang patah pun payah...nanti saya cuba letak gambar dalam ni...tengok boleh...tiru jangan...maksud saya..kalau berkemampuan...tak kisah nak buat hotel kat dalam kawasan ladang ternakan...kalu tak mampu...pelan-pelan la...atau plan ajela..tapi realitinya...saya tak mampu nak buat macam tu...cuma saya nak kenal kan...inilah dia importer kambing boer dari Australia yang selalu saya recomend pada penternak baru...mungkin dari segi harga agak kompetetif..tapi saya melihat dari segi kualiti..mungkin penternak baru ramai yang tidak berpengalaman macam saya..so bila kita dapat kambing yang berpenyakit...kan bermasalah tu...melalui importer ini, Syamille Agro Farm..saya sendiri berpuashati dengan kualiti kambing yang dibawa masuk...

Semalam saya berpeluang melihat kambing boer yang baru tiba...apa yang boleh saya katakan...terutamanya pada kambing jantan FB...berbaloi!! Kesan kenaikan harga barang, harga minyak....harga kambing pun kena tempias juga...tapi di sini..mereka akan pastikan pembeli mendapat pulangan yang terbaik dari produk dia...chewah...promote plak....saya bleh katakan pembeli tidak akan rugi dan pasti berpuashati dengan apa yang telah dilaburkan. Saya bukan kerja bahagian promosi...saya cuma penternak kecil...penternak yang sentiasa mendapat tunjuk ajar dari ladang 'giant' macam Syamille ni...dan mereka tidak lokek dengan ilmu...saya harap...mereka akan terus maju dan berkembang...dan saya akan sentiasa mengekori mereka ni dari belakang....InsyaALLAH!!

Ada jumpa seorang penternak di utara...sudah setahun lebih menternak kambing...tapi terpaksa menjual semua kambing dan kandang kerana beliau mengalami masalah kesihatan...kesian...beliau mengakui ternakan kambing ini bagus dan dengan berat hati ingin menjual perniagan beliau...tapi bila saya tengok ternakan tu semua...oklah...bila saya tanya...dulu dia ambil dengan badan kerajaan yang tak perlu saya sebutkan kat sini sapa...dan hati saya berdetik...chewah...macam ni ke kualiti kambing yang dijual oleh kerajaan? Saya tak perlu huraikan di sini...mungkin anda semua lebih faham....saya bukan anti sesapa cuma sapa lagi yang akan membantu kita kalu bukan bangsa kita sendiri...fikir-fikirkanlah...

Oklah..dah panjang membebel ni...nanti saya akan update projek kandang baru saya...projek yang dijangka memakan masa 2-3 bulan...hehehe....apa lagi...nak buat kandang 90 kaki tu...biasala..guna duit gaji je....lainla kalu saya ni jutawan...hari ni plan...esok dah boleh siap...takpe...benda-benda ni semua akan menaikkan lagi semangat saya untuk terus berdaya saing...doakan saya ye...jumpa lagi!!

2 comments:

jutawantani said...

heheheh aku tau sapa yang bekal tu..nak wat camna...maksuk tender bekal ribu2 ekor... 100 ekor kat depan taruk baik2 punya..yang belakang tu dah entah2 apa...so jph tgk bagus2 kambingnya...kemudian bila nak edarkan..yang baik2 depa sapu dulu...yang lebih2 tu baru edar kat penternak...huhuhuh..dunia..dunia..

AMIN AGROTECH FARM (SA0061956-W) said...

ye betul!!!! hehehe....sendiri tau sendiri simpan haa...nanti kena saman...hihihi

 

blogger templates | Make Money Online