BUSINESS CARD

KURSUS ASAS PENGURUSAN DAN RAWATAN TERNAKAN KAMBING AKAN KEMBALI!!!

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Pelaburan minimum yang bakal anda keluarkan untuk memulakan ternakan kambing sekurangnya RM10k. Ada antara bakal penternak yang mengeluh kerana yuran yang kami kenakan terlalu mahal. Tapi fikirkanlah semula dengan jumlah pelaburan yang bakal anda laburkan dengan yuran untuk menyertai kursus ini...tidak sampai atau kurang dari 4%. Jadi fikirkanlah ilmu yang bakal diperolehi dalam kursus kami ini nanti...lakukan langkah yang bijak...jangan salahgunakan modal anda...kami akan berkongsi pengalaman dalam ternakan ini....telefon segera untuk pengesahan tempat.
TARIKH : AKAN DIBERITAHU KELAK

TEMPAT KURSUS:

1) AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

2) KANDANG DE KEBUN SDN BHD, PULAU MERANTI, PUCHONG, SELANGOR.

TEMPAT TINGGAL:
AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

MAKAN/MINUM: DISEDIAKAN SEPANJANG KURSUS

MASA : 8.30 AM SEHINGGA 11.00 MALAM.

PENYERTAAN : TERBUKA KEPADA YANG BERMINAT. SIJIL DISEDIAKAN. SIJIL DARI JABATAN KERAJAAN.

YURAN : RM450

PESERTA : 20 ORANG SAHAJA

HUBUNGI : EN KHAIRUDIN (016-220 2425), PN SARAH (016-322 0466), EN TALIB (019-276 6102) EN. AMIN (016-2201549)

SILA TELEFON KAMI DENGAN SEGERA UNTUK BORANG PENYERTAAN DAN PENGESAHAN TEMPAT. SIJIL PENYERTAAN DISEDIAKAN!!!!

PLEASE LEAVE YOUR FEEDBACK/COMMENT HERE

Name:
Email Address:
Phone No
Your Message

AMINAGROTECH FARM 013-222 9976
Nak dapatkan $10 free? Hanya daftar sahaja. Tak perlu keluarkan wang. Tak salah kalau mencuba benda percuma ni. Jangan tunggu lagi! Lawat pasifincome

HUBUNGI KAMI SEGERA UNTUK SEBARANG PERTANYAAN MENGENAI TERNAKAN..TALIAN HAYAT 24 JAM!!

Monday, February 18, 2008

SISTEM PAWAH...JANGAN BERPALING TADAH SUDAH!!

Assalammualaikum dan selamat sejahtera...

Apa khabar sahabat semua yang masih setia membuka blog saya yang tak seberapa ni...hehehe...nak cite sikit je..pasal gaya penulisan saya ni kekadang bila saya terbaca blog lain...macam sama je pengenalan dia...gaya dia susun ayat pun macam sama jek...kebetulan agaknya...

Oklah...biarlah dia nak tiru ke nak ape ke..janji sesama boleh berjaya!! Pertama sekali nak ucap terima kasih kepada sahabat yang menelefon bertanya mengenai kambing..samaada nak beli, nak belajar, nak datang melawat...nak belanja je belum ade...hehehe...bro amir, bro amri, mr siva, Tuan Abdullah, Tuan Omar, bro rosli, bro am, Mr sara, Hj Kifli, Cik Yati, Mr Rama..abg ibrahim..abg din..sori kalau terlupa nak letak nama..Terima kasih sekali lagi kerana meletakkan kepercayaan kepada kami untuk membeli baka kambing kami ataupun berkongsi maklumat mengenai ternakan...harapan semoga anda semua juga berjaya..kalau saya boleh..kenapa tidak anda semua???

Sistem Pawah?? Ramai juga yang bertanya pada saya samaada menawarkan sistem pawah atau contract farming ni...bukan saya tak mahu...saya merasakan masih belum layak untuk menjadi
sifu atau belum layak untuk menawarkan kepada public sistem tersebut. Dengan prasarana yang belum lengkap..dan lebih utamanya ialah ilmu berkaitan ternakan ni..saya baru nak masuk 2 tahun dalam bidang ternakan ni...semakin lama saya duduk dalam dunia ternakan ni..rasanya semakin banyak yang saya tak tahu...harapan saya semoga sahabat yang ingin menceburi sistem pawah atau contract farming ni kena pastikan syarikat yang menawarkan khidmat tersebut boleh dipercayai...lebih elok sekiranya syarikat tu sekurang-kurangnya sudah 5-10 tahun dalam bidang ternakan..kalau setakat baru setahun jagung dah sibuk nak menawarkan sistem pawah...sendiri mau ingat la kan...tapi siapa tahu...kekadang dengan sistem pengurusan yang baik..syarikat yang baru juga boleh jadi lebih baik dari yang lama...duit masing-masing..pepandaila guna kepala nak berfikir...hehehe...

Ok..kandang baru saya di Pulau Meranti sudah siap...sedia menanti kehadiran stok-stok kambing yang baru tiba...Alhamdulillah...sekarang ni sambung semula projek menambah kandang di Pusat Ternakan Mini Kambing Boer di Rembau...ntah bila siapnya tu tak tahula..almaklumla kan....tunggu gaji...baru bleh buat sikit...hehehe...nak pilihanraya ni...takde ke wakil rakyat yang berminat nak salurkan bantuan pada Pusat Ternakan Mini Kambing Boer?? Hahaha...jangan haraplakan?? Takpe...walaupun modal saya tak seberapa..sekurang-kurangnya saya tak menagih simpati orang lain...saya nak buktikan yang penternak seperti saya juga boleh hidup tanpa bantuan mereka...kalau saya boleh buat..kenapa anda semua tak boleh??? Sekian..jumpa lagi.

2 comments:

Abang Tam said...

Boleh melawat kandang anda..?

AMIN AGROTECH FARM (SA0061956-W) said...

boleh..telefon aje la...

 

blogger templates | Make Money Online