BUSINESS CARD

KURSUS ASAS PENGURUSAN DAN RAWATAN TERNAKAN KAMBING AKAN KEMBALI!!!

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Pelaburan minimum yang bakal anda keluarkan untuk memulakan ternakan kambing sekurangnya RM10k. Ada antara bakal penternak yang mengeluh kerana yuran yang kami kenakan terlalu mahal. Tapi fikirkanlah semula dengan jumlah pelaburan yang bakal anda laburkan dengan yuran untuk menyertai kursus ini...tidak sampai atau kurang dari 4%. Jadi fikirkanlah ilmu yang bakal diperolehi dalam kursus kami ini nanti...lakukan langkah yang bijak...jangan salahgunakan modal anda...kami akan berkongsi pengalaman dalam ternakan ini....telefon segera untuk pengesahan tempat.
TARIKH : AKAN DIBERITAHU KELAK

TEMPAT KURSUS:

1) AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

2) KANDANG DE KEBUN SDN BHD, PULAU MERANTI, PUCHONG, SELANGOR.

TEMPAT TINGGAL:
AGROBANK DEVELOPMENT INSTITUTE ( ABADI ) ( Lot 7 Persiaran Institusi, 43000 Kajang, Selangor )

MAKAN/MINUM: DISEDIAKAN SEPANJANG KURSUS

MASA : 8.30 AM SEHINGGA 11.00 MALAM.

PENYERTAAN : TERBUKA KEPADA YANG BERMINAT. SIJIL DISEDIAKAN. SIJIL DARI JABATAN KERAJAAN.

YURAN : RM450

PESERTA : 20 ORANG SAHAJA

HUBUNGI : EN KHAIRUDIN (016-220 2425), PN SARAH (016-322 0466), EN TALIB (019-276 6102) EN. AMIN (016-2201549)

SILA TELEFON KAMI DENGAN SEGERA UNTUK BORANG PENYERTAAN DAN PENGESAHAN TEMPAT. SIJIL PENYERTAAN DISEDIAKAN!!!!

PLEASE LEAVE YOUR FEEDBACK/COMMENT HERE

Name:
Email Address:
Phone No
Your Message

AMINAGROTECH FARM 013-222 9976
Nak dapatkan $10 free? Hanya daftar sahaja. Tak perlu keluarkan wang. Tak salah kalau mencuba benda percuma ni. Jangan tunggu lagi! Lawat pasifincome

HUBUNGI KAMI SEGERA UNTUK SEBARANG PERTANYAAN MENGENAI TERNAKAN..TALIAN HAYAT 24 JAM!!

Wednesday, March 5, 2008

ARAH TUJU TERNAKAN KAMBING

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Salam buat semua penternak...ok..macam biasa...terima kasih pada yang datang kekandang saya minggu ni...bro tamsir, bro danial dan bonda, bro rizal, bro zali, mr cheng, mr anand, mr yong, bro ramlan dan bro azizi....diaorang ni ade yang datang tu kata memula nak belajar je...sampai je kandang terus sibuk pilih kambing nak beli...hehehe...anyway...terima kasih banyak...pada yang membeli...dan terima aksih juga pada yang tak membeli kerana sudi datang...tanpa anda semua...SIAPALAH KAMI!!!

Baiklah...ramai juga penternak baru yang bertanya..apa sebenarnya arah tuju dalam ternakan kambing ni?? Bila saya dah ade stok banyak esok kat mana saya nak jual?? Sapa yang nak beli kambing boer saya yang memahal ni?? Kalau kandang saya kat tengah-tengah KLCC tu senang la jugak saya nak jual...hehehe...memacam persoalan...dan saya akan cuba menjawab sebaik mungkin...sebenarnya sebelum kita memulakan projek kambing ni...patutnya kita dah ada perancangan...ok...bila sebut perancangan plak..bunyi macam senang...nak laksanakan?? Macam mana??? Macam mana nak promote kambing yang dah berlambak dalam kandang?? Hehehe...betul juga...realitinya penternak macam saya ni yang independent...saya ulang sekali lagi independent...tanpa modal/dana untuk buat marketing...macam mana saya jual kambing? Saya kena harapkan agensi kerajaan yang sepatutnya membantu promosi ternakan kita ke??Macam mana setiap bulan...saya kena ambil/beli kambing dari importer sebab yang dalam kandang dah kena borong?? Rahsia?? Takde saya nak rahsia...yang paling utama...kita kena percaya...rezeki tu dari ALLAH....pastu kenalah berusaha...camne?? Saya jumpa orang..tebalkan muka promote bisnes kambing pada rakan-rakan, promote menggunakan blog macam ni...gantung banner sana-sini (belum banyak lagi)...edar name card...sebab itu aje yang saya mampu lakukan kerana saya masih bekerja...tapi...ALHAMDULILLAH...kalu niat kita baik...sambil berniaga sambil membantu orang...ALLAH akan permudahkan urusan kita...percayalah...sebab ini dah berlaku pada saya sendiri...

Dulu saya nak datang belajar kat kandang orang lain...ade yang halau...ade yang buat endah tak endah...tapi takpe...atas kesedaran itu...sekarang ni sesapa juga...penternak atau bakal penternak, atau yang masih dalam perancangan nak menternak...saya alu-alukan kedatangan mereka...takpe...biar saya penat sikit...semuanya saya layan sama rata...sama-sama rasa kopi-o kat kandang...hehehe....hasilnya...ALLAH permudahkan pintu rezeki saya...itu aje. So di sini saya nak seru pada diri saya dan rakan penternak lain...kalu kita dah berjaya, dah kat puncak..tengok-tengokla sikit orang kat bawah...sebab mereka juga macam kita masa baru nak mulakan ternakan kambing dulu...marilah sesama membantu...agar sama-sama dapat manfaat...InsyaALLAH. Maaf kalau ada yang terasa dengan penulisan saya kali ni sebab ada yang sms saya agar tidak terlalu lantang untuk bersuara dalam ni....saya cuma beritahu apa yang saya alami...apa yang saya lalui...agar menjadi panduan pada lain...yang baik sesama kita ambil...dan yang buruk tu memang dari diri saya sendiri...jumpa lagi!!

2 comments:

abghalim said...

Salam
Terima Kasih EN AMIN.Mudah mudah segala penat lelah anda menabur ilmu diberkati ALLAH..

Kalau Malam Kita Menang
Esok Minyak Turun...kan

.....tapi yang selalu turun kalau
menang malam....ayaq kot..hahahaha

AMIN AGROTECH FARM (SA0061956-W) said...

InsyaALLAH!! Sesama kita berjaya..ilmu...semakin kita belajar...semakin banyak kita tak tahu....

 

blogger templates | Make Money Online